FANDOM

Klapa na strych.jpg
Witajcie. Opowiem wam, jak starałem się zwalczyć moją fobię. Cierpiałem od dzieciństwa na anablefobię. Pozbycie się tego lęku, wydawało mi się dobrym pomysłem. Ale, zacznijmy od początku.

Anablefobia to dosłownie lęk przed patrzeniem w górę. Tak, nic mi się nie pomyliło. Bałem się unieść głowę do góry, nawet nie wiem, czym to było spowodowane. Nie mogłem spojrzeć w niebo, ani podziwiać niczego nad moją głową. Nie wiedziałem nawet, jak wygląda sufit w moim pokoju, ponieważ po przebudzeniu otwierałem oczy dopiero w pozycji siedzącej. Wiedziałem jedynie tyle, że znajduje się w nim klapa na strych, ponieważ ojciec czasami tam wchodził.

Pewnego dnia, jak już wspominałem, postanowiłem zwalczyć ten głupi lęk. Szło mi dobrze, codziennie w drodze do szkoły starałem się oglądać korony drzew i chmury.

Powoli lęk zaczął ustępować, nie było dnia, w którym nie podziwiałbym kształtów chmur. Zaczynałem się śmiać z tego, czego mogłem się bać w uniesieniu głowy. Lecz, po śmiechu zawsze się zastanawiałem, czym to było spowodowane. Niestety, dowiedziałem się. Któregoś dnia, po powrocie ze szkoły i rzuceniu plecaka pod szafkę, spojrzałem na sufit. I wtedy zobaczyłem, że klapa na suficie jest uchylona, a mnie przygląda się stamtąd... Nie wiem, co to było. Wyglądało na starą kobietę, o blado szarej skórze z siwymi włosami zwisającymi poniżej klapy. Usta miała wykrzywione w ohydnym uśmiechu, szczerząc swoje czarne, zepsute zęby, a przekrwionymi oczami patrzyła na mnie jakby chciała powiedzieć "Wreszcie mnie zobaczyłeś".

Stałem jak zahipnotyzowany, przyglądając się jej i zastanawiając, czy obserwowała mnie każdej nocy... W tym momencie, ona swą wychudzoną ręką sięgnęła do drabinki, by spuścić ją ze strychu i zejść do mnie...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki