Fandom

Creepypasta Wiki

Czarna Wołga

2159stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze28 Udostępnij
Czarna wołga.jpg

GAZ-21 Wołga

Jest to miejska legenda rozpowszechniana w Polsce głównie w latach 60. i 70. XX wieku, mówiąca o kursującej po mieście czarnej limuzynie marki GAZ-21 Wołga (później GAZ-24), która rzekomo porywa dzieci.

Według tej pogłoski czarna wołga miała białe firanki w oknach. Inni wspominali także o jasnych oponach lub o braku tablic rejestracyjnych. Według różnych wersji jeździli nią księża lub zakonnice, Żydzi, ewentualnie wampiry lub sataniści. Samochód miał krążyć po drogach po zmroku. Ktokolwiek nią kierował, porywał dzieci i spuszczał im krew jako lekarstwo dla bogatych Niemców umierających na białaczkę.

Historia z czarną wołgą powróciła w zmienionej wersji pod koniec XX wieku. W tym wariancie opowieści tajemniczy osobnik miał podróżować czarnym BMW lub Mercedesem (czasem z rogami zamiast bocznych lusterek lub z rejestracją składającą się z trzech szóstek). Ponoć kierowcą tego auta był sam Szatan, o wyglądzie (między innymi) skinheada, który zabijał przechodniów, pytając ich o godzinę, o której rzekomo później umierali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki