FANDOM

Wielu się pewnie zastanawia, czy istnieje creepypasta zdolna do przestraszenia czytającego na śmierć. I to w sensie całkowicie dosłownym.

Sam jestem twórcą portalu o creepypastach, więc zacząłem się nad tym szerzej zastanawiać po obejrzeniu pewnego horroru, gdzie grupa ludzi znajduje informację o utworze muzycznym, który odsłuchany, prowadzi do poważnych urazów mózgu i śmierci.

Czy taki sam efekt może spowodować układ linijek tekstu, zwany powszechnie "creepypastą"?

Zacząłem tego dociekać i oczywiście wpisałem w google hasło "creepypasta scary for death", by móc się tego dowiedzieć. Niestety nic nie znalazłem, tylko jakieś popłuczyny typu "Jeff the killer" i inne wynalazki. Owszem, te historyjki są niepokojące i straszne, ale niewystarczająco. Mnie chodziło o uzyskanie efektu głębokiej niepewności, tego niepokoju... Wiecie... Gdy czytający, ma niejasne podejrzenia, że to może być coś co go śmiertelnie przerazi. A gdy już dobrnie do końca... W jego oczach pojawi się paniczny strach, we wnętrzu duszności, a mózg zacznie mieć nadzieję, że to tylko cholerny sen i wkrótce będzie pobudka.

Nie poddałem się! Skoro nie ma takiej creepypasty to trzeba coś takiego stworzyć. Zabrałem się więc do roboty. Zacząłem studiować ludzką psychikę. To, czego nasz mózg (a tym samym i my sami) się najbardziej obawia i po jakich bodźcach wytwarza substancje zdolne zamroczyć czytelnika strachem. Zamroczyć na tyle by ten "utopił" się w niepokoju i przerażeniu.

Zadanie to nie jest łatwe, gdyż każdy z nas boi się czegoś innego. Poza tym, nie wszyscy są w ten sam sposób "strachliwi". Więc trzeba napisać coś, co przestraszy jak największą liczbę osób...

Czego najbardziej się boimy?
Chyba tego, czego nie możemy wyjaśnić. Nieznanego.

Źródło: upiorne.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki