FANDOM

Hanako san by XxJokerxX

Hanako-san z toalety jest jedną z najczęściej pojawiających się istot nadnaturalnych w japońskich legendach miejskich. Nawiedza publiczne toalety, a najczęściej można ją spotkać w trzeciej kabinie od końca. Wygląda dość niepozornie. Jest to dziewczynka w wieku szkolnym, ma równo przycięte czarne włosy oraz czerwoną spódniczkę. Według najpopularniejszej wersji legendy, aby Hanako się ukazała, należy ją wywołać, pukając trzy razy w drzwi kabiny, powtarzając „Czy jesteś tam, Hanako-san?”. Jeśli Hanako rzeczywiście nawiedza daną łazienkę, w odpowiedzi można usłyszeć „Tak, jestem tutaj!”. W tym momencie potencjalna ofiara ma jeszcze szansę na przeżycie – jak najszybciej opuścić toaletę. Jeśli jednak zdecyduje się wejść do kabiny, duch wciągnie ją do toalety i natychmiast zabije.

Tak jak to bywa z większością legend miejskich, wersji o narodzinach legendy związanych z duchem Hanako jest kilka. W większości jednak dotyczą one toalety szkoły podstawowej, w której to miała się ukrywać przed swym oprawcą. W różnych wersjach legendy był to jeden z rodziców lub pracownik szkoły. Mówi się również o tym, że Hanako zmarła z głodu w czasie II Wojny Światowej a jej szczątki odnaleziono w toalecie lub wypadła z okna biblioteki szkolnej

Legenda Hanako-san zmieniała się w różnych częściach Japonii. Zgodnie z wersją rozpowszechnioną w prefekturze Yamagata, w toalecie nie ukrywa się mała dziewczynka, a trzymetrowa jaszczurka perfekcyjnie naśladująca dziecięcy głos. Natomiast w Iwate i Yokohamie ukazuje się jedynie ręka, biała lub zakrwawiona. Jeśli korzystamy z toalety w prefekturze Hyogo mamy do czynienia nie tylko z samą Hanako, ale z całą jej rodziną. Jej rodzice znajdują się w pierwszej i drugiej kabinie, zaś młodsze rodzeństwo w trzeciej i czwartej. Jednak, mimo znaczących zmian w różnych podaniach, Hanako zawsze zajmuje trzecią kabinę, nieważne czy w toalecie damskiej czy męskiej.

Inna postać pojawiająca się w toalecie to Aka Manto (jap. Czerwona kamizelka). Zaskakuje swoje ofiary w momencie korzystania z toalety. Pojawia się najczęściej w ostatniej kabinie i pyta, jaki papier podać – czerwony czy niebieski. Odpowiedź „czerwony” oznacza bardzo krwawą i nagłą śmierć, natomiast „niebieski” - uduszenie.

Aby przeżyć, ofiara powinna odmówić. Czasami zamiast papieru Aka Manto pyta czy podać kamizelkę. W tym wypadku zabicie ofiary nastąpi poprzez zdarcie jej skóry z pleców.

Pobrany plik (2)

Tak jak w przypadku Hanako-san, znanych jest wiele historii opowiadających o narodzinach legendy Czerwonej Kamizelki. Według jednej z nich, Aka Manto miał na imię Tsuyoshi Yajima i w chwili śmierci był chłopcem w wieku szkolnym. W lutym 1904 roku, w trakcie wojny rosyjsko-japońskiej, wraz z klasą wybrał się na wycieczkę. Wszystkie dzieci nosiły czerwone kamizelki, jednak rodziny Tsuyoshi'ego nie było na nią stać. Został osaczony w toalecie przez szkolnych kolegów, krzyczących „Chcesz czerwoną kamizelkę?”. Zastraszony chłopiec popełnił samobójstwo, dźgając się nożykiem do papieru. Został znaleziony godzinę później, z krwawymi plamami na plecach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki