FANDOM

Jak każdego dnia, chłopak usadowił się w ulubionym fotelu. Chropowaty głos dziadka, niczym ostrze, przeciął gęstą ciszę.

— Więc, Jamie, dzisiejsza historia opowiadać będzie o złowrogim lokaju Królowej Elżbiety Batory. Tak, tej chorej umysłowo kobiety. Jak mówią podania, królowa ta była bezwzględną morderczynią. Kąpała się w krwi dziewic, chcąc jak najdłużej zachować młodość, a wielu ludzi właśnie przez nią spłonęło na stosie.

Była ona niewątpliwą sadystką. Znęcała się nad służbą, wbijała szpilki pod paznokcie, cięła nożyczkami... To jedynie namiastka masakry, jaką gotowała nisko urodzonym. Pewnego razu, jej zaufany lokaj został boleśnie okaleczony. Sińce pod żebrami, krwawe pręgi na plecach. Jego usta zostały zaszyte czarną nicią.

I nie skarżył się na te wszystkie niegodziwości, nie miał nic do powiedzenia. Legenda mówi, iż zawarł on pakt z diabłem. Każdego, kto odważy wspomnieć tą historię, mają czekać potworne tortury i długa, dotkliwa śmierć.

Jamie, pomimo że miał już 15 lat, wciąż kochał słuchać tych historii. Chłonął każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Mieszkał w tym domu tylko on, on i jego dziadek. Rodzice odeszli z tego świata, a chłopak ledwo ich pamiętał.

Po usłyszeniu niepokojącej historii, stosunkowo szybko zasnął. Następnego dnia zerwał się szybko z łóżka. Miał niecałe piętnaście minut do wyjścia. Ubrał się naprędce i wybiegł z pokoju. Chciał jeszcze tylko pożegnać się z dziadkiem.

Wszedł do jego pokoju, z delikatnym uśmiechem na ustach. W całym pomieszczeniu unosił się duszący zapach grozy.

Zakrył usta dłonią, wpatrując się w rozpłatany brzuch opiekuna. Krew zakrzepła na bielutkim prześcieradle. Jej odór omamił zmysły Jamie'go. Jeszcze większe przerażenie dosięgło go, gdy spojrzał na jego oczy... A raczej w miejsce, gdzie powinny się znajdować. Oczodoły ziały pustką. Zdusił w sobie krzyk i po chwili ujrzał je. Dwie, ohydne kule leżące na stoliku obok. Zaraz przy nich leżała wymięta kartka z niedbale wypisanym: "OBSERWUJĘ KAŻDY TWÓJ RUCH"...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki